torstai 13. helmikuuta 2020

Koodaamalla kohti agendan tavoitteita

13.2.2020 kerhokerralla tutustuimme Vuokon opastuksella koodauksen maailmaan ja kerholaiset loivat omat Scratch-tunnukset. Onneksi joukossamme on jo muutama koodari, joilla tunnukset olivat valmiina. Saimme kerhoomme vieraiksi yliopistolta  ITE-opiskelijoita, jotka pääsevät kerhossa tutustumaan suomalaiseen peruskouluarkeen. Yliopisto-opinnoissa he ovat alustavasti luoneet katsauksen Scratchiin. Nyt he saivat avustaa kerholaisia Scratchiin tutustumisessa. Kerholaisten tarkoituksena seuraavilla tapaamiskerroilla on luoda Scratch -peli, joka liittyy Agenda 2030:n tavoitteeseen 2: ”ei nälkää”.

Työskentelyn ideoinnin tueksi katsottiin Katalonian oppilaiden tekemä esittelyvideo tavoitteesta 2.
Kerholaisia oli paikalla 12 ja opiskelijoita 9 sekä Vuokko, Mari ja Raija.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti